cc.\*:("520-266")
Results 1 to 25 of 899
Selection :
Test Performance as a Function of Expected Form and DifficultyFOOS, P. W.The Journal of experimental education. 1992, Vol 60, Num 3, pp 205-211, issn 0022-0973Article
Using Art Activities in the Assessment of Science in the Primary SchoolMCGRATH, M; INGHAM, A.School science review. 1992, Vol 73, Num 264, pp 33-46, issn 0036-6811Article
Conceptualizaciónes en la evaluación de la escuela = Conceptualisations de l'évaluation de l'enseignementCALVO DE MORA MARTINEZ, J.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 1992, Num 149, pp 29-48, issn 0210-9581Article
Summer Birth Date Children : Kindergarten Entrance Age and Academic AchievementCROSSER, S. L.The Journal of educational research (Washington, DC). 1991, Vol 84, Num 3, pp 140-146, issn 0022-0671Article
Teachers' Perspectives on Competency-Based TestingHIGGINS, N; RICE, E.Educational Technology Research and Development. 1991, Vol 39, Num 3, pp 59-69, issn 0148-5806Article
Thorndike, Thurstone and Rasch : A Comparison of Their Approaches to Item-Invariant MeasurementENGELHARD, G. Jr.Journal of research and development in education. 1991, Vol 24, Num 2, pp 45-60, issn 0022-426XArticle
Diagnostic des élèves, diagnostic de l'évaluationTOMASSONE, R.Education et Formations. Etudes et Documents. 1991, Num 27-28, pp 97-106Article
Filles et garçons devant l'évaluationBAUDELOT, C; ESTABLET, R.Education et Formations. Etudes et Documents. 1991, Num 27-28, pp 49-66Article
L'évaluation formative de la communication : l'intégration des composantesCAZABON, B.Mesure et Evaluation en Education. 1991, Vol 14, Num 3, pp 5-21Article
Pour une approche pragmatique de l'évaluation formativePERRENOUD, P.Mesure et Evaluation en Education. 1991, Num 4, pp 49-81Article
De l'articulation psychologie-pédagogie : utilisation de la notation par ciblesCHAUVEAU, J.Quelles approches psychologiques pour les pratiques enseignantes et les apprentissages scolaires?. ALP. Ateliers Lyonnais de Pédagogie. 1990, Num 41, pp 29-43Book Chapter
Administrative Response to Classroom Testing Data : A Problem Solving Perspective in Assessment in the ClassroomNAGY, P; MOORHEAD, R.Alberta journal of educational research. 1990, Vol 36, Num 1, pp 18-34, issn 0002-4805Article
From a Horizontal to a Vertical Method of Integrating Educational Diagnosis With Classroom Assessment in Assessment in the ClassroomDASSA, C.Alberta journal of educational research. 1990, Vol 36, Num 1, pp 35-44, issn 0002-4805Article
Influence of Student Ability, Locus of Control, and Type of Instructional Control on Performance and ConfidenceKLEIN, J. D; KELLER, J. M.The Journal of educational research (Washington, DC). 1990, Vol 83, Num 3, pp 140-146, issn 0022-0671Article
Records of Achievement in Primary Schools : Some Emerging IssuesBROADFOOT, P; GRANT, M.Journal of curriculum studies. 1990, Vol 22, Num 5, pp 483-488, issn 0022-0272Article
Standardized Testing as an Interactional PhenomenonMARLAIRE, C. L; MAYNARD, D. W.Sociology of education. 1990, Vol 63, Num 2, pp 83-101, issn 0038-0407Article
Apprendre à l'apprenant à s'évaluer : quelques pistes à suivre in L'évaluation en didactique des langues et des culturesHOLEC, H.Etudes de linguistique appliquée. 1990, Num 80, pp 39-47, issn 0071-190XArticle
Se former à l'évaluation ou l'évaluation pour se former? in L'évaluation en didactique des langues et des culturesBARBE, G.Etudes de linguistique appliquée. 1990, Num 80, pp 119-131, issn 0071-190XArticle
Longitudinal Analysis of Individual ProfilesWILLIAMSON, G. L.The Journal of experimental education. 1990, Vol 58, Num 4, pp 321-339, issn 0022-0973Article
L'épreuve anticipée du baccalauréat et l'évaluation. Deux indicateurs de réussite en français en classe de premièreJOUVANCEAU, P.Education et Formations. Etudes et Documents. 1989, Num 18, pp 12-21Article
A Survey of Grading Practices in Public School Physical EducationHENSLEY, L. D; ATEN, R; BAUMGARTNER, T. A et al.Journal of research and development in education. 1989, Vol 23, Num 1, pp 37-42, issn 0022-426XArticle
Changes in the Marking Standard and Reliability of Successive Assessments of Practical Skills in ScienceHUBBARD, J. I; SEDDON, G. M.British educational research journal. 1989, Vol 15, Num 1, pp 53-60, issn 0141-1926Article
Améliorer l'évaluation-bilan à l'école primaireGRISAY, A.Mesure et Evaluation en Education. 1989, Vol 11, Num 4, pp 5-25Article
Limites de l'évaluation formative auprès des futurs maîtres : le dilemme entre l'excellence et la compétenceDASSA, C; GAUDREAU, J.Mesure et Evaluation en Education. 1989, Vol 12, Num 1, pp 23-39Article
Der zweifelhafte Beitrag der empirischen Pädagogik zur rechtlichen Kontrolle der schulischen Leistungsbeurteilung La douteuse contribution de la pédagogie empirique au contrôle légal de l'évaluation du rendement scolaireKRAPP, A.Zeitschrift für Pädagogik. 1989, Vol 35, Num 4, pp 549-564, issn 0044-3247Article